06 55 172 232

Onderdeel van het probleem, of onderdeel van de oplossing?

Wat zijn de meest voorkomende valkuilen wanneer jij de rol van bemiddelaar op je neemt?

Sussen en zeggen dat ze elkaar erop moeten aanspreken.

Veronderstellen dat het vanzelf wel oplost. De tijd zijn werk laten doen.

Met allebei apart in gesprek gaan en bijna ongemerkt onderdeel van het probleem te worden.

Wat kun jij als direct leidinggevende of HR functionaris doen wanneer je onderdeel van de oplossing wilt blijven?

Nodig beide op hetzelfde moment uit voor een gesprek.

Verwoord in neutrale bewoording uit wat de aanleiding is voor het gesprek en wat jouw rol is.

Leg de spelregels van het gesprek uit.

Herken uit de verhalen van beide wat gemeenschappelijk is (bijvoorbeeld: “ik vind het belangrijk dat onze klanten optimale service krijgen”). De verschillen van inzicht bevinden zich meestal niet in het doel wat ieder wil bereiken, maar vaak in de weg er naartoe.Wil je beter worden in het begeleiden van gedoe op de werkvloer, versterk jezelf dan in mediation- of bemiddelingsvaardigheden. Dat is écht anders en meer dan gesprekstechnieken, of coachvaardigheden.Jij en de ander heeft een eigen conflictstijl (van conflict mijdend tot ruziezoekend en alles ertussen in). Je leert jouw stijl en de stijl van de ander te herkennen. Je leert hoe je onderdeel van de oplossing wordt en voorkomt hoe je onderdeel het probleem wordt.

Van Babyboomer tot Millennials. De verschillende waarden en normen van iedere generaties zorgen ervoor dat  er ongemerkt steeds meer conflicten op de werkvloer ontstaan. De gevolgen zijn onnodig verloop en onnodig ziekteverzuim. Ruim 70% van het verzuim in organisaties heeft geen medische oorzaak. Veelal liggen verstoorde werkrelaties tussen collega’s onderling dan wel tussen werknemer en leidinggevende hieraan ten grondslag. Wordt de bemiddelaar en creëer rust en richting in jouw organisatie.

#mediationvaardighedenop dewerkvloer #MovetheCrowd #bemiddelen #voorkomverloop #voorkomziektverzuim #loshetop #onderdeelvandeoplossing #conflictmijdend #ruziezoekend #generatiemanagement #babyboomers #millennials #voorkomexitmediation

« terug naar het blog-overzicht
M-Mediate helpt jullie oplossingen te verkennen, naar tevredenheid van beide partijen.
Pak geschillen tijdig aan en behoed je bedrijf voor onnodige schade.
Hoe kun je, ondanks de scheiding, jullie talenten zakelijk blijven benutten?

Contactformulier

email address:
Homepage:
URL:
Comment:

:
:
*:
:

 

Velden voorzien van een * zijn verplicht in te vullen

M-Mediate   •   Ingrid van der Meer   •   info@m-mediate.nl    •   06 55 172 232

Algemene voorwaarden    •   Privacyverklaring

   

 

M-Mediate
   •  
Ingrid van der Meer
   •  
info@m-mediate.nl
   •  
06 55 172 232
 


 

Algemene voorwaarden
   •  
Privacyverklaring

 

 

 

© 2020 - 2021 M-mediate | Realisatie: De Goudse Wolf